Symposium en wedstrijd Society of Bookbinders

Van 29 tot en met 31 augustus 2013 organiseert de Society of Bookbinders hun 19e symposium. Dit meerdaagse evenement is een feest voor boekbinders en zeker een aanrader.

Er is een uitgebreid programma met diverse sprekers, een boekbindbeurs en een expositie van de inzendingen voor de Internationale Boekbindwedstijd van de Society of Bookbinders. Het symposium wordt afgesloten met een officieel diner.

Sprekers zijn o.a. Stuart Brockman, Sue Doggett, Don Etherington (USA), Peter Jones, Monique Lallier(USA) en Tracey Rowledge, ieder expert op hun vakgebied. Bij iedere sessie kunt u kiezen uit drie sprekers, en sommigen sprekers zullen meerdere presentaties houden.

Het symposium wordt gehouden op de Headingly Campus van de Metroplitan University, Leeds. Deze is gelegen in een groot park ten noorden van het stadscentrum, met gebouwen die vanuit historisch oogpunt gezien zeer de moeite waard zijn. Niet ver hier vandaan ligt Carnegie Village, een recent gebouwd hoogwaardig accomodatiecentrum, inclusief kamers voor gehandicapten met verbindende deuren voor verzorgers of begeleiders.

De kosten voor het symposium bedragen £ 360,- voor leden van de SoB en £ 400,- voor niet-leden, die dan automatisch voor de rest van het jaar lid worden. Dit is inclusief alle maaltijden en accommodatie van donderdagavond tot zondagmorgen, evenals het officiële diner op zaterdagavond. Niet-boekbindende echtgenoten en partners die niet aan het symposium willen deelnemen, maar wel graag naar Leeds willen komen kunnen verblijven op basis van Bed & Breakfast.

Voor deelname aan de Boekbindwedstrijd, meer informatie en het inschrijvingsformulier: www.societyofbookbinders.com/events