Open donateursdag 27 mei | Amersfoort

Ook in 2017 organiseert de Stichting Handboekbinden een open dag voor leden/donateurs en andere belangstellenden.

Het programma:

• Uitmarkt met aanbieders van cursussen, workshops, opleidingen en tentoonstellingen presenteren zich aan de bezoekers. De deelnemers aan deze uitmarkt volgen snel.
  • Workshops,  bezoekers kunnen ter plaatse deelnemen aan diverse workshops
  • Bestuurstafel, met informatie over de activiteiten van de stichting maar ook u te laten informeren om als vrijwilliger actief deel te nemen aan de activiteiten van de stichting.
  • Boekbind clusters, een presentatie  van diverse groepen boekbinders die ontstaan zijn tijdens het project Grensland. Zij presenteren het resultaat van hun voortgezette samenwerking en zijn doorgegaan met het elkaar inspireren op een thema. Een aantal van hen laten de resultaten van deze samenwerking aan zien.
  • Flash demonstraties: korte presentaties van maximaal 30 minuten waarin (papier)decoratietechnieken worden gedemonstreerd.

Inhoud Flash Demonstraties
–
Leonie Vollenberg demonstreert de Gelliplate print techniek (eenvoudig en verrassend), waarmee prachtige schutbladen en bandbekleding kan worden gemaakt.
– Aaldert de Lange laat zien hoe Suminagashi marmeren in zijn werk gaat en welke mooie resultaten er te bereiken zijn
– PapierRivier (Saskia Jansen en Karin Jansen) Met zelfgemaakt sierpapier kun je boeken of dozen een zeer persoonlijk tintje geven. Voor onze boekbind- en papierprojecten maken zij al jarenlang hun eigen sierpapier. Zij zijn beiden opgeleid aan de kunstacademie en dagelijks bezig met tekenen en ontwerpen. Regelmatig bieden zij workshops op het gebied van boekbinden en sierpapier maken aan. Tijdens deze demonstratie laten zij zien hoe je patronen kunt maken. Het gebruik van kleur, vorm, contrast, ritme en herhaling zijn onderdeel van deze presentatie. Daarnaast komen de populaire sierpapier-technieken stempelen en sjabloneren aan de orde. Met veel voorbeelden willen zij hun publiek inspireren en enthousiasmeren voor het maken van jouw eigen sierpapier.

Gelliplate

Suminagashi

PapierRivier

Programma Flash demonstraties:

Ochtend
11.15  –  11.45     Leonie Vollenberg
12.00 – 12.30    Aaldert de Lange
12.45 – 13.15     PapierRivier

Middag
13.45 – 14.15     Leonie Vollenberg
14.30 – 15.00    Aaldert De Lange
15.15 – 15.45      PapierRivier

• “Marktplaats”, deze biedt leden/donateurs de mogelijkheid materialen, gereedschappen en vakboeken te verkopen

Spelregels:

• Alleen particuliere verkoop van materiaal, gereedschap en apparaten voor boekbinden en aanverwante vakgebieden.
  • De Stichting Handboekbinden heeft alleen een facilitaire rol en is niet verantwoordelijk noch aansprakelijk.
  • Niet verkochte voorwerpen moeten aan het eind van de dag door de verkoper meegenomen worden tenzij anders afgesproken.

Werkwijze:

• In het eerste half uur van de open dag kunnen particuliere verkopers artikelen aanleveren (of als het artikel te groot is een foto van het artikel).
  • Elk voorwerp afzonderlijk heeft een kaart met daarop volgnummer en de door de verkoper bepaalde verkoopprijs en achterop NAW en 06 van verkoper
  • Daarnaast wordt een enveloppe gemaakt met daarop het volgnummer en de gegevens van de aanbieder
  • Als een aanbieder meerdere artikelen aanbiedt komen deze artikelen afzonderlijk genummerd met de daarbij horende prijs op de envelopp
  • De verkoper vult zelf de diverse kaarten in en de envelop
  • Als een koper meer wil weten (waar apparaat afhalen? Onderhandelen over de prijs) verwijs je naar de verkoper of zijn/haar 06.
  • Verkocht voorwerp kan meteen worden meegenomen of apart gezet met ‘verkocht’ op het kaartje maar dient aan het einde van de dag te zijn opgehaald.
  • Opbrengst van de verkoop gaat in de envelop van de verkoper.
  • Aan het eind van de dag neemt de verkoper alles wat niet verkocht is weer mee en krijgt hij/zij de envelop mee.

Catering:
Het Klokhuis heeft een horecagelegenheid. Naast koffie/thee/frisdranken zijn tijdens de open donateursdag ook broodjes en soep te koop. Vanwege de horecafunctie is het niet toegestaan eigen meegebrachte etenswaren te nuttigen

Reisinformatie:
Plaats: wijkcentrum het Klokhuis, Weberstraat 2, 3816 VC Amersfoort
Openbaar vervoer: neem vanaf Centraal Station Amersfoort buslijn 8 van Syntus richting Schuilenburg. Uitstappen halte Euterpeplein. Het is ongeveer 2 minuten lopen vanaf bushalte Euterpeplein naar het Klokhuis
Met de auto: Via de A28, neem afrit 8 richting Amersfoort/Hoevelaken, aan het einde van deze afrit linksaf (Hogeweg) richting (Amersfoort) centrum. Nadat u onder het viaduct met kunst bent doorgereden, links aanhouden (Amersfoort zuid). Bij de verkeerslichten linksaf (Ringweg Randenbroek) bij tweede verkeerslicht ziet u links kerkgebouw De Brug liggen, blijf rechtdoor rijden. Ga bij de 2e mogelijkheid links: Weberstraat. In de directe nabijheid van het Klokhuis zijn voldoende gratis parkeerplaatsen