Open donateursdag 27 mei | Amersfoort

Ook in 2017 organiseert de Stichting Handboekbinden een open dag voor leden/donateurs en andere belangstellenden.

Het programma:

・de “Marktplaats” biedt u de mogelijkheid uw overtollige materialen, gereedschappen en boeken te verkopen.

• de “Uitmarkt”: hier kunt u zich laten informeren over het cursusaanbod van 2017- 2018.
  • de “Workshops”: natuurlijk zijn er ook weer diverse workshops waar u aan mee kunt doen.
  • de “Boekbindclusters“ presenteren zich. Naar aanleiding van het Grensland project zijn diverse clusters van samenwerkende handboekbinders doorgegaan met het elkaar inspireren op een thema. Een aantal van hen laten de resultaten van deze samenwerking aan u zien.
  • de “Flash demonstraties”: korte presentaties van maximaal 30 minuten waarin een (papier)decoratietechniek wordt gedemonstreerd.
    Dit jaar demonstreert Leonie Vollenberg de Gelliplate printtechniek (eenvoudig en verrassend), waarmee prachtige schutbladen en bandbekleding kunnen worden gemaakt.
    Aaldert de Lange laat zien hoe suminagashi marmeren in zijn werk gaat en welke mooie resultaten er te bereiken zijn.

Het volledige programma is nog niet helemaal rond, maar wordt bekend gemaakt in de komende nieuwsbrieven. Ontvangt u nog geen nieuwsbrief, meldt u dan aan door linksonder op deze pagina uw mailadres in te typen.

Wilt u deelnemen aan de marktplaats of uw boekbindcluster van 3 of meer handboekbinders presenteren? Meldt u dan aan via info@stichting-handboekbinden.nl

Praktische info:

Plaats (let op! nieuwe locatie): Wijkcentrum Het Klokhuis, Weberstraat 2, 3816 VC Amersfoort

Datum en tijd: zaterdag 27 mei van 11.00 tot 17.00 uur

Kosten: gratis, ook voor niet-leden/donateurs

Reisinformatie openbaar vervoer: neem vanaf Centraal Station Amersfoort buslijn 8 van Syntus richting Schuilenburg. Uitstappen halte Euterpeplein. Het is ongeveer 2 minuten lopen vanaf bushalte Euterpeplein naar Het Klokhuis. Of gebruik de app 9292 reisinformatie op uw mobiele telefoon.

Reisinformatie auto: via de A28, neem afrit 8 richting Amersfoort/Hoevelaken, aan het einde van deze afrit linksaf (Hogeweg) richting (Amersfoort) centrum. Nadat u onder het viaduct met kunst bent doorgereden, links aanhouden (Amersfoort zuid). Bij de verkeerslichten linksaf (Ringweg Randenbroek), bij tweede verkeerslicht ziet u links kerkgebouw De Brug liggen, blijf rechtdoor rijden. Ga bij de 2e mogelijkheid links: Weberstraat. In de directe nabijheid van Het Klokhuis zijn voldoende gratis parkeerplaatsen

Catering: Wijkcentrum Het Klokhuis heeft een horecagelegenheid. Naast koffie/thee/frisdranken zijn tijdens de open donateursdag ook broodjes en soep te koop. Vanwege de horecafunctie is het helaas niet toegestaan meegebrachte etenswaren te nuttigen.