Xtra small Miniatuurboekjes in Museum Meermanno

Boekje uit de internationale wedstrijd voor het binden van miniatuurboekjes.
Meermanno 2017

In de kleine, maar fijne tentoonstelling ‘Xtra small. Miniatuurboekjes in Museum Meermanno’ laat het museum meer dan 500 miniatuurboekjes zien.
Centraal staan de maar liefst 155 inzendingen voor de internationale miniatuur boekeindwedstrijd die de Stichting Handboekbinden samen met Uitgeverij de Buitenkant en Museum Meermanno eind 2016 uitschreef. Daarnaast is er ook nog een echte miniatuurbibliotheek.
Op 1 oktober vond de feestelijke prijsuitreiking in bijzijn van Geert Mak, de auteur van het wedstrijdboekje, en Max Kisman, de illustrator plaats. In het tijdschrift ‘Handboekbinden’ nr. 3 van 2017 een overzicht van de drie prijswinnaars en twee eervolle vermeldingen.

Catalogus
Bij deze tentoonstelling verschijnt een gelijknamige Engelstalige catalogus waarin onder andere alle inzendingen voor de wedstrijd in kleur zijn afgebeeld. Het boekje is uitgegeven door  Uitgeverij de Buitenkant (isbn: 978 94 90913 78 6). Het boekje kost € 12,50 en is te koop in Museum Meermanno of kan besteld worden via Uitgeverij de Buitenkant (www.uitgeverijdebuitenkant.nl) en natuurlijk tijdens de Boekkunstbeurs bij de Stichting Handboekbinden.

De mini-BOEK-fabriek in Museum Meermanno | woensdag 3 januari 2018
In de mini-BOEK-fabriek door Boek tot broek (Carla Scheepe) maak je in een korte tijd je eigen boek..

Museum Meermanno | Huis van het Boek
Prinsessengracht 30 | 2514 AP Den Haag