STICHTING HANDBOEKBINDEN

Handboekbinden is een eeuwenoud ambacht. Een ambacht dat technische vaardigheden combineert met kunstzinnige aspecten en dat door de eeuwen heen prachtige boeken opleverde. We vatten het samen in onze doelstelling: De Stichting handboekbinden stimuleert de waardering voor, behoud, kennis en innovatie van het handgebonden boek en het ambacht handboekbinden.
Hoe willen we deze doelstelling bereiken? Door middel van deze website, digitale nieuwsbrieven, het tijdschrift ‘Handboekbinden’ en het organiseren van beurzen, lezingen, excursies en workshops.

LID/DONATEUR WORDEN

Stichting Handboekbinden komt voort uit de stichting Boekbehoud en de Nederlandse Handboekbindersliga en is een non-profit organisatie. Dat wil zeggen dat we geheel afhankelijk zijn van uw steun. Maar ook dat alle inkomsten ook daadwerkelijk besteed worden aan de realisatie van de doelstelling. De Stichting Handboekbinden is uw steun meer dan waard, zeker in een tijd waarin kennis van een eeuwenoud kunstambacht verloren lijkt te gaan. Wordt lid/donateur! Voor maar € 33,50,= per jaar  krijgt u 4x per jaar het tijdschrift toegestuurd, ontvangt u de ledenpas met vele voordelen en kunt u deelnemen aan onze andere activiteiten. Nieuwe leden/donateurs ontvangen alle nummers van het lopende jaar en een welkom geschenkje (cd-rom met werkbeschrijvingen en technische artikelen). Wilt u lid/donateur worden? Mail dan uw naam en adres o.v.v. ‘donateur worden’ naar info@stichting-handboekbinden.nl of vul het formulier in op de contactpagina in. Vergeet niet een vinkje te zetten bij ‘ik wil donateur worden’. U krijgt dan het tijdschrift, ledenpas, welkom geschenk en de factuur voor het lopende jaar thuis gezonden.