Tijdschrift

Het tijdschrift komt vier keer per jaar uit en wordt verzonden naar de donateurs en relaties van de Stichting Handboekbinden. Vaste rubrieken zijn de boekbespreking, de agenda,  technische artikelen om meteen aan de slag te gaan en een aantal grotere stukken over diverse onderwerpen.
Tijdschrift ontvangen? Dat kan door donateur te worden van de Stichting via het contactformulier. U ontvangt dan alle in dit jaar uitgekomen nummers, een welkom presentje en een cd-rom met alle technische artikelen en werkbeschrijvingen die in eerdere jaargangen van het tijdschrift zijn verschenen.  adverteren? Neemt u dan even contact op met het secretariaat.
Oude nummers Er zijn nog oude jaargangen van het tijdschrift Handboekbinden verkrijgbaar. Mailt u de gewenste jaargang plus uw adresgegevens naar secretariaat@stichting-handboekbinden.nl U krijgt de gevraagde exemplaren samen met de factuur thuis gestuurd.
Jaargang 2008 en 2009 zijn uitverkocht.
Jaargang 2010 en 2011 zijn incompleet (alleen nummers 2, 3 en 4) € 10,- (per drie tijdschriften).
Jaargang 2012, 2013, 2014, 2015 compleet € 15,- per jaargang.
Jaargang 2016  compleet € 20,-.

Beurs

Boekkunstbeurs Pieterskerk, Leiden Ook in 2016 organiseerden we weer samen met Drukwerk in de Marge de boekkunstbeurs in de Pieterskerk in Leiden.  In 2016 is de beurs op zaterdag 5 en zondag 6 november, zaterdag van 10.00 – 17.00 uur en zondag van 11.00 -17.00 uur . Naast een ruime keuze uit materiaal, gereedschap, binders, kalligrafen en bijzonder drukwerk, diverse demonstraties, een speciaal voor de beurs geschreven en gedrukt verhaal en natuurlijk de kinderworkshop boekbinden! Blijf op de hoogte via www.Facebook.com/Boekkunstbeurs of binnenkort via de homepagina van deze website.
Belangstelling om zelf standhouder te worden? neem contact op met Karin Cox via info@stichting-handboekbinden.nl of 010-4625701.

Overige activiteiten

Vakbekwaam handboekbinder® De Vakbekwaam Handboekbinder voor de Benelux® is een gediplomeerd handboekbinder op basis van een examen dat georganiseerd werd door de Stichting Handboekbinden en afgenomen door een onafhankelijke examencommissie. (Voor meer informatie en adressen zie onderaan deze pagina). Op dit moment lopen er geen examentrajecten meer.

Website en nieuwsbrief Vanzelfsprekend is deze website ook een activiteit van de Stichting Handboekbinden. Via deze website kunnen wij u op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen, nieuws, agenda, enz. Om alles op de voet te kunnen volgen zijn we ook een beetje van u afhankelijk. Nieuws, cursussen, tentoonstellingen e.d. kunt u altijd aan ons doorgeven en worden gratis opgenomen in de agenda. Doorgeven kan schriftelijk of via de mail (info@stichting-handboekbinden.nl). Ontvangt u het nieuws graag per mail? Schrijft u zich dan in voor onze (gratis) digitale nieuwsbrief, ook voor niet donateurs! Inschrijven kan door links onder de afbeelding op deze pagina uw E-mail adres in te vullen en daarna op ‘Schrijf je in’ te klikken.

Facebook De Stichting Handboekbinden heeft ook een eigen Facebook-pagina. Hier vindt u tips, ideeën en verwijzingen die wel boek-gerelateerd zijn maar niet direct met de Stichting Handboekbinden te maken hebben. De meest recente Facebook berichten vindt u ook rechtsboven op de home-pagina.

Overige beurzen De Stichting Handboekbinden is op diverse beurzen en activiteiten aanwezig. Kijk in de rubriek ‘Tentoonstellingen’ voor een actueel overzicht. Tijdens al die beurzen is er altijd iemand van het bestuur aanwezig om met u van gedachten te wisselen.

Het boek uitvergroot onder redactie van Ine van den Broek-van Hilst, Henk Francino en Henk ten Böhmer. In deze serie komen alle aspecten van de onderdelen van het (handgebonden) boek aan de orde. Het boek uitvergroot wordt uitgegeven in losse katernen. (Voor meer informatie, zie hieronder)

Losse katernen De Stichting Handboekbinden stimuleert het ter beschikking stellen van boeken in losse katernen om zelf te binden. Laat ons weten als u een publicatie in losse katernen beschikbaar stelt.

Open dag De Stichting organiseert jaarlijks een bijeenkomst voor donateurs en belangstellenden. Natuurlijk bent u altijd welkom om buiten deze bijeenkomsten contact met ons op te nemen of langs te komen tijdens een van de beurzen waar we aanwezig zijn.